praca ze światem

Posted: Lipiec 20, 2012 in literatura psychologiczna
Tagi: , , , , , ,

Doświadczenie przepływa kanałem świata, kiedy w centrum uwagi znajdują się wydarzenia i sprawy związane z naszą aktywnością w świecie zewnętrznym, kiedy koncentrujemy się na zagadnieniach politycznych, społecznych czy ekologicznych, wydarzeniach odległych w miejscu i czasie. (…). Jesteśmy w kanale świata, kiedy na przykład zajmujemy się „zewnętrznymi wydarzeniami, przedmiotami i ludźmi, sprawami zawodowymi i problemami finansowymi, jesteśmy w stanie naprawić samochód, zadbać o rośliny czy interesujemy się ekologią i środowiskiem” czy też „kiedy mamy poczucie, że wpływa na nas to, co dzieje się w świecie, choć nie ruszamy się z naszej własnej sypialni” (Mindell, cyt.) „Świat” w pracy z procesem jest z jednej strony sposobem doświadczania siebie przez jednostkę, z drugiej – obiektem zainteresowania, analiz i interwencji nazywanych „pracą ze światem” (worldwork). (…).

Podstawą pracy ze światem jest to, co Mindell nazywa „głęboką demokracją”. Istotą głębokiej demokracji jest uznanie, iż wszelkie doświadczenia,uczucia, przekonania, sny i poglądy są istotne i wartościowe jako część uniwersalnej całości.(…).

Problemy społeczne i polityczne często prowadzą do poczucia zranienia. (…).

________________________________

Bogna Szymkiewicz – Zranione stany świadomości

Komentarze
  1. stefan pisze:

    Mam wrażenie, że jest sieć tych kanałów świata, bo sen to nie ten sam kanał co jawa, ale one też mają swoje odgałęzienia. W medytacji wchodzę w inne kanał; emocje – też inna energia. Dla mnie to są różne stany energii, od b.wolnych do tak szybkich, że nie potrafimy ich nawet dostrzec. Ot, taki internet ducha i materii. Uczmy się być programistami :)

  2. signe pisze:

    na pewno jest sieć kanałów świata, ale użyłam tu terminu kanał świata wg Mindella, który dla ułatwienia pracy z procesem posługuje się sześcioma kanałami, to nic nie znaczy, w kanale świata wg Mindella dzieje się też to wszystko o czym mówisz, a nazwy to tylko punkty orientacyjne, dzień dobry:)

  3. AsHa pisze:

    Tak, czesto to wszystko tak tez odbieram. Roznorodnosc, wiele drog,kazda inaczej wplywa na mnie a ja na nia, interaakcje i polaczenia w kazdej sekundzie. Nawet jesli faktycznie nie ma wielkich akcji z naszej strony,..zabawne wrecz. Mysle, ze nasze bycie „czujacymi istotami” ma wiele dymensji. I to chyba jest to.

    Ostatnie zdanie Twojego tekstu – im wieksza swiadomosc tej przeogromnej calosci…tak to mozliwe. Bo identyfikacja z nia funkcjonuje wtedy inaczej.

    Pozdrawiam Cie Signe i dobra energia na dobry poczatek tutaj u tam u Ciebie! :)))

  4. AsHa pisze:

    za duzo u mialo byc ” i tam” u Ciebie, czasem dobrze przeczytac to, co sie produkuje. Czasem musze poprawic, cos mnie korci.

  5. signe pisze:

    AsHa:)
    mam od wczorajszego wieczora jeszcze coś innego do napisania, ale na razie cieszę się tym i rośnie mi to w głowie, i nie wystarczy raz napisać, może coś zrobię,
    ale na razie coś muszę pozamykać, tam, tzn, tu, w domu, bo hyba hula przeciąg i hmura czarna hyża idzie wprost na balkon!!!

  6. signe pisze:

    podoba mi się makatka,, jaką Ci wordpress przydzielił, jasnozielona, dobrego dnia na wszystko!!!

  7. AsHa pisze:

    Prawda, ladna!
    hmura hyza, mam nadzieje, ze pozamykalas. wiem, ze nie lubisz za bardzo burz a takie hulanie to czesto jakies historie ze soba przyhulac moga. wiem cos o tym.
    pa!

  8. signe pisze:

    hmura hyba zaraz poszła, bo nic się nie stało tylko wisiała szarość i hulały przeciągi:) a może przyhulało księgę ONEIRON!!!

  9. AsHa pisze:

    A! od razu zobaczylam co to za ksiega. Moze byc jakis ciekawy proces artystyczny, mistyczny.

  10. signe pisze:

    AsHa: księga piękna, leży u mnie na dywanie:) myję ręce przed dotknięciem, a rzadko tak szlachetnie się zachowuję, ta księga jest pożyczona mi jako cenna i naprawdę piękne obrazki, piękne listy, nawet kalendarium wydarzeń piękne:)

  11. […] o pracy ze światem pisałam jeszcze tutaj, czym to jest >> […]