obsoletki

Euro 2012 nauczyło mnie, że można spokojnie zapomnieć o Olimpiadzie 2012, zapomniałam więc i czytałam „Obsoletki”, a przy nich pęka się w jednej chwili ze śmiechu i wpada w trwogę. Obsoletki wyeliminowały Olimpiadę. Justyna Bargielska pisze: Obsoletki to – poza wszystkimi medycznymi powiązaniami – wygodna forma literacka dla nielubiących zapominać. Dla ceniących nie tylko dobre wspomnienia, bo jedną z metod szukania sensu jest dla nich analiza straty. Dla tych wreszcie, którym świadomość, że strata może nadejść w każdej chwili z każdej strony, pomaga osiągnąć szczęście. To jest prawda. To nie są wiersze Bargielskiej, tylko opowiadania, krótkie obsoletki. Olimpiada nie jest śnieniem świata, ale złudą, grubomaterialną jawą, śnienie schowało się w głębi, pod wczorajszymi iluminacjami, potem się okaże.

_______________________________________

Justyna Bargielska – Obsoletki

6 thoughts on “obsoletki

  1. […] mówiło mi już coś tu przy obsoletkach >> , że olimpiada jakoś sama eliminuje się z jawy, może świat już nie potrzebuje olimpiad, na […]

  2. AsHa pisze:

    Analiza straty…tak. Teraz mam zamkniete moje smutki (stare) w duzym, betonowym, dobrze zamknietym sejfie i ostatnio nie tak czesto pojawiaja sie nowe. Bo moze jakos musialam sie bronic. Te nowe sa tez mocne ale mimo to jakos lepiej sobie z nimi daje rade.

    Wiesz, wszystko to jest proces tworczy. Cale zycie. Wiec teraz towarzysza Ci w nim Obsoletki, tak to widze.

    pa!

  3. signe pisze:

    AsHa, mysle, że zamykać można, jeśli trzeba, człowiek musi mieć trochę ulgi, jakimkolwiek sposobem ona się uda,
    a jeśli lepiej sobie dajesz radę to ściskam Cię mocno!!!!
    tak, proces twórczy to wszystko, wszystko,
    zawsze masz dostęp do procesu twórczego, nawet w tych moich ramkach na komenty też jesteś bardzo twórcza i dużo mam potem myśli ciekawych, dziękuję AsHa

  4. AsHa pisze:

    Tak samo odbieram Ciebie – Tworczyni. I podobnie mocno usciskuje. Wlasnie wybieram sie w tej chwili zeby cos zalatwic. Ciekawe jak mi pojdzie. Nic wielkiego ale musze to miec z glowy. no to pa, pa!

  5. […] i cytował … “Obsoletki” Justyny Bargielskiej, które czytałam latem i coś tu o nich napisałam>>. Oto rola snów piękna. Cytują obsoletki,  o czymś świadczą te obsoletki, cytaty były […]

Możliwość komentowania jest wyłączona.