tęcza

Posted: Wrzesień 15, 2012 in literatura angielska, literówki
Tagi:

Widziałam tęczę na parę chwil przed ciemnością, może na pół godziny przed tym czymś pośrednim, co jest teraz, słońce było bardzo ostre, chmury bardzo ciemne, tęcza między tym wszystkim blada, pół łuku tęczy, reszta rozmyta, rozrzedzona.

To jest wiadomość na dziś, na przednowiu.

Zaraz potem druga rzecz, w autobiograficznej książce C.S. Lewisa, tego od Narni. Książka nazywa się „Zaskoczony radością”, wielkie nudziarstwo przez ponad sto stron i nagle opis Radości tak niezwykłej, że chyba przepiszę. To znaczy, radość jak radość. Ale nigdy mi się tak nie kojarzyła. Będę musiała przeczytać jeszcze dwieście stron, bo może o tę właśnie radość, a raczej Radość, chodzi w całej książce.

Komentarze
  1. stefan pisze:

    Czy zdajesz sobie sprawę, że tęcza to sygnał dla Ciebie, że Potop się skończył i możesz wreszcie wyjść z Twojej Arki na spokanie z Radością. Nawet nie musisz czytać tej nudnej księgi :-))))

    • signe pisze:

      Stefanie, wyszłam, wiedziałam, że to znak, ale było to wśród tych innych dziwnych zjawisk i za chwilę zapadła ciemność zwykła, po zachodzie,
      wzięłam to za wróżbę dobrą i czekam, co będzie:)

  2. stefan pisze:

    Na tym polega właśnie sztuka wyławiania głównego znaczenie spośród wirujących drobnostek. Tęcza to kolorowy sen deszczu i słońca, zapowiedź i nadzieja.PS. nawet taka literówka jak „spokanie” może znaczyć „spoko”;)

  3. signe pisze:

    o, na tym polega sztuka, że Cię tu znalazłam, tu juz miałam nie zaglądać… to było wczoraj:) a liretówki bardzo lubię za podkopywanie poczucia sensu tego, co istnieje: istnieją też liretówki i spokania, spoko:)