zimne, zimne serce

Wczoraj odłożone, nielubiane „Oko dnia”,  zmieniony w książkę blog Jonathana Carrolla. Myślałam, czy ktoś by to chciał, czy nie, może ktoś mógłby się tym cieszyć. Dziś przeglądam czerwiec 2005, czas, który jeszcze lubiłam, kiedy nic wyraźnie strasznego jeszcze się nie stało, były znaki, ale nie zauważyłam wtedy tego:

W Tajlandii, gdy komuś przydarzy się nieszczęście, tak, iż widzi on wszystko w czarnych barwach, mówi mu się: „Jai yen yen”, co się tłumaczy: „Zachowaj zimne, zimne serce”.

Jak to się robi, ani słowa.

Cieszę się, że po masakrze na blog.pl kocica wybrała wolność na blogspocie >>

Tu o tej zagładzie >>

Paryskie pomarańcze też mają przebywać w  innym miejscu >>

To wszystko, na poziomie subtelnych tendencji, jakoś się ze sobą łączy.

_______________________________

Jonathan Carroll – Oko dnia

3 thoughts on “zimne, zimne serce

  1. AsHa pisze:

    A! z tym zimnym sercem bardzo do mnie przemowilo. Moze po prostu trzeba sie na ten czas lekko „zamrozic” i przejsc bez emocji – wynikalo by z tego, ze Tajlandczycy serce uwazaja za siedzibe emocji – a nie tak, jak tutejsza psychologia twierdzi – kazda emocja wywolywana jest mysla. W co i tak nie wierze.
    Serce zamrozic to tak, jak chwilowo przetrwac z tym, co nastapilo. Zastopowac i nie dawac poniesc sie emocjom. Tak sobie mysle. Ale to jest glebsze niz te pare mysli.

    pozdrawiam!

    • signe pisze:

      AsHa: parę dni temu robiłam próby, jak wydobywają się emocje z myśli: można tak. ale w drugą stronę też można,
      kto mówi, że każda emocja wywoływana jest myślą, nie chcę nawet wiedzieć, to jest chyba gdzieś w okolicach prawa przyciągania itp
      podobało mi się, żeby serce umiało być zimne, aby można było przetrwać, czarownicy mówią z kolei, że „przestawiają oczy”, i to też ma pomóc radzić sobie z emocjami,
      duży temat, kiedys go zaczynałam, ale ciągle nie wiem jak, miej się dobrze:)

  2. […] Potem była jeszcze ta tajlandzka maksyma, jak ukłon w stronę lodówki,  o zimnym, zimnym sercu >> […]

Możliwość komentowania jest wyłączona.