świat czyta

Jako nieustająca czytelniczka zostałam porwana przez te fotografie do siódmego nieba, że tak wszędzie, tak daleko, tak dziwnie siedząc-leżąc- stojąc czyta się na świecie, że to czytanie ciągle jest, że są jeszcze książki z papieru i ludzie zaczarowani czytaniem; zobaczyłam te zdjęcia najpierw tutaj >>  stąd pochodzi link  do autora zdjęć i  inspiracja, żeby mieć też ten teatr czytania tutaj, w śnieniu świata:

AFGHN-13093; Afghanistan, 06/1992

00640_08, Arthur Clarke, Colombo, Sri Lanka, 12/1995, SRILANKA-10156NF

czytanie kuwait-10043

BRAZIL-10011, Lombari, Brazil, 2010

_SM14733; Spoleto; Italy; 07/2011, ITALY-10285

SRILANKA-10087, Sri Lanka, 12/1995

czytanie thailand-10147

Young monks study Buddhist scripture at a monastery in Lithang, Tibet, 1999.

czytanie umbria-italy-10406

00038_ 18,Yugoslavia

fotografie pochodzą stąd >>

9 thoughts on “świat czyta

  1. bhawa1 pisze:

    Dech zapiera!

  2. Kropka:) pisze:

    Graliśmy przez święta w jedna z gier planszowych polegającą na zabawie w skojarzenia. Towarzystwo było polsko i niemieckojęzyczne. Na jednej z kart siedziała na ławce postać z rozłozona przed soba gazetą o pustych stronach, bo litery powędrowały na niebo udawać gwiazdy. I mała dziewczynka wymyśliła niezwykle brzmiące skojarzenie dla tej karty: „Wo sind sie hin?”, czyli „Dokąd one są?” To zdanie jest poprawne dla języka niemieckiego, natomiast nietypowe dla naszego. Ale urzekło mnie niezwykle i odtad próbuję znaleźć dla niego zastosowanie. I myslę, ze patrząc na wyraz twarzy tych wszystkie zaczytanych osów, można pomysleć: „Dokąd one są? Są w tym świecie ciałem, ale z zupełnie innym duchem!

  3. Kropka:) pisze:

    Fatalnie wprowadza się dłuższe komentarze, tekst ucieka, stąd błędy:(((

  4. signe pisze:

    Kropko, piękne:)
    zabieram sobie, „dokąd one są”, też będę szukać zastosowania, tzn. pewnie będę przez jakiś czas uzywac go ciągle:)
    to co napisałaś o zaczytanych, zabranych, podobnie pomyślałam, że są gdzieś uprowadzeni, dokąd oni są, którędy tam przechodzą, może przez dziury między literami…
    dziekuję Ci:)

  5. Kropka:) pisze:

    „Uprowadzeni” przez tekst! Doskonale to podsumowałaś!:)

  6. signe pisze:

    Kropko, już się posługiwałam tym zdaniem „dokąd one są”, kosmiczne rozmowy z tego powstają:)

  7. Kropka:) pisze:

    Dasz rady opowiedzieć jakieś szczegóły?

  8. signe pisze:

    jeszcze nie, ale coś zapisywałam na kartce z telefonowania, poszukam,
    tylko że ja piszę wtedy lewą ręką na byle czym i gdzie to jest

Możliwość komentowania jest wyłączona.