archetypowy obraz

Posted: Styczeń 11, 2014 in literatura psychologiczna, literatura sieciówkowa
Tagi: , , ,

Archetypowy obraz jest nie tylko wzorcem myślowym (jako wzorzec myślowy jest połączony z każdym innym wzorcem myślowym); jest on również emocjonalnym doświadczeniem – emocjonalnym doświadczeniem indywidualnej osoby. Tylko wtedy gdy ma ową emocjonalną i uczuciową wartość jest żywy i znaczący. Jak powiedział Jung, możesz zebrać wszystkie Wielkie Matki świata i Wszystkich Świętych i wszystko inne, a to co zebrałeś nie oznacza absolutnie niczego jeśli pominąłeś uczuciowe doświadczenie człowieka.

M-L von Franz: An Introduction to the Interpretation of Fairy Tales

Polskie Towarzystwo Psychoanalizy Jungowskiej| Facebook

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s