sennik webowy widuna

W tym, co pojawia się jako pierwsze, w samym początku, kryje się zwinięty wzorzec losu: mówi śnienie. W pierwszym wpisie Widuna w jego blogu śnienie kryje się  między wierszami, ale jego metoda znajdowania snu dosłownie wszędzie ujawnia się bardzo szybko. I trwało to wszystko w taki zadziwiający sposób ponad 5 lat:

Często miewam dziwne sny które, na pozór, nie mają żadnego związku z wydarzeniami w moim codziennym życiu. Zeszłej nocy natknąłem się we śnie na siedmiu wysokich mężczyzn, których twarze nie zostawiły żadnego śladu w mojej pamięci. Ich imponujący wzrost i dziwne zachowanie musiało jednak zrobić na mnie silne wrażenie. Jeden z nich leżał w wannie, pokryty grubą warstwą lodu. Tak musi być, wyjaśnili jego towarzysze, bo inaczej nie mógłby przeżyć. Ich pytania wskazywały, że szukali kogoś, kto był odpowiedzialny za napaść na tego człowieka w lodzie.

Z ciekawości wstukałem w wyszukiwarkę frazę „ człowiek w lodzie” (man in ice) i od tego momentu mój sen zaczął materializować się w misternej Pajęczynie Webowej. Człowiek w Lodzie to tzw „Ötzi”, doskonale zachowana mumia człowieka z epoki Miedzi. Lodowiec, na którym umarł, był sprawniejszy niż egipskie piramidy, bo zamroził nie tylko jego ciało, ale także jego ubiór i ekwipunek, co pozwoliło odtworzyć życie tego 5,300-letniego Starca Gór Tyrolu w niesamowicie dokładnych szczegółach (polska wersja). Co to ma wspólnego z moim snem – poza tym, że pojawił się w nim człowiek zamrożony w lodzie? We śnie występowało siedmiu wysokich mężczyzn, którzy dopytywali się o kogoś podejrzanego przez nich o konieczność zamrożenia ich towarzysza. Archeolodzy znaleźli w plecach Ötzi’ego krzemienny grot, który prawdopodobnie był przyczyną jego śmierci. Ötzi zginął w walce z kilkoma napastnikami.O tym parę lat temu pisała nawet Gazeta.

Najbardziej zaciekawiła mnie angielska strona, gdzie jest mowa o „klątwie Człowieka z Lodowca”, która rzekomo spowodowała śmierć siedmiu osób, związanych z Ötzi’m, włącznie z Helmutem Simonem, niemieckim turystą, który znalazł szczątki człowieka lodu. Simon spadł w przepaść podczas wycieczki w okolice, gdzie znalazł Ötzi’ego. Czy mój sen dopowiedział mi resztę tej historii? Zabójcy Człowieka w Lodzie, zmuszeni prawem Karmy, powrócili aby znaleźć ciało ich ofiary, spełnili to czego domagał się od nich – odtworzenia jego życia dla dobra wiedzy – i odeszli w niebyt. Wydaje mi się, że Google to taki niesamowity Sennik Webowy, w którym można nawet odczytać znaczenie naszych enigmatycznych snów.PS. Nie wiem czy data znalezienia  Ötzi’ego ma jakieś znaczenie, ale na moje oko wygląda intrygująco – 19.9.1991!

uroczysko 14.06.08

 

8 thoughts on “sennik webowy widuna

  1. Asha pisze:

    Tak, te webowe pajeczyny to istna skladnica wiedzy roznorakiej. I posluzyc moga do rozszyfrownia takich sennych zagadek. Ja tez lubie popatrzec czasem co mowi orakel Google. Czasem? Wciaz.
    Widun! pozdrawiam! pa!

    • signe pisze:

      AsHa, też tak robię, ale Widun miał w tym mistrzostwo:) wie, jak go obgadujemy, tak myślę…

  2. Asha pisze:

    Tak, tez to wczoraj poczulam. To pewne. On mnie wciaz tutaj odwiedza. Jest dobrze.

  3. Kropka:) pisze:

    Ha, rzeczywiście, niesamowite, jak człowiek z lodu zaplątał się Widunowy sen! Wciąż ukazujesz nowe strony śnienia, nowe możliwości, nową możliwość interpretacji. No i przecież Twój pamiętny sen, wygooglany:)

    • signe pisze:

      Ha, Kropko:) ja nie pamiętam, jaki sen wygooglałam i napisałam to!!! w każdym razie z niejednym tak postąpiłam:)
      ale Widun miał swoje dróżki specjalne…

  4. Wałęsałem się niegdyś po tym lodowcu, ale nie wiedziałem, że ciąży na nim klątwa. Teraz wiem dlaczego nic mi się nie udaje w życiu.

Możliwość komentowania jest wyłączona.