czerwona księga, nauka niedawana

To jest tak ważne i piękne, że mam to na fb i kopiuję tutaj. Piękne jest i potrzebne mi, od kiedy wszędzie jest tylu dających nauki, rady i porady, że można się w tym tylko zgubić.  Z nauk dawanych niewiele wynika, a to jest nauka niedawana, długo trzymana w tajemnicy, aby mogła sama przez siebie sprawdzić się i umocnić. Nie dawać nauk, nie interpretować, nie tłumaczyć snów, ale być w każdej chwili z tym, co nieświadome – na równi z tym, co świadome –  i czasem pokazać, jak to dla mnie jest,  to moja prawda o śnieniu, Jungowi zawdzięczam bardzo dużo, choć nie wszystko:)

czerwona księga

„Nie daję wam tu żadnych nauk, ani żadnych instrukcji. Na jakiej podstawie miałbym budować śmiałość uczenia was? Daję wam jedynie wiedzę o tym, jak przebiegała droga tego, czy tamtego człowieka, ale nie wasza własna. Moja droga nie jest waszą drogą, stąd też nie mogę was uczyć. Droga jest wewnątrz nas, ale nie kryje się w Bogach, ani w naukach, ani też w prawach. Wewnątrz nas jest droga, prawda i życie.Biada więc tym, którzy żyją kierując się przykładami! Życie nie jest z nimi. Jeżeli żyjecie według przykładu, żyjecie życiem tego przykładu, i któż wtedy żył będzie waszym życiem, jeżeli nie żyjecie nim wy sami? Tak więc żyjcie tym co własne. Drogowskazy upadły, a przed nami nieoznakowane ścieżki. Nie rzucajcie się zachłannie, aby karmić się owocami obcych lądów. Czy nie wiecie, że wy sami jesteście płodnymi akrami rodzącymi wszystko to co wam potrzebne?Ale któż dzisiaj o tym wie? Kto zna drogę do wiecznie płodnych krain duszy? Poszukujecie drogi przez jej zwyczajne przejawy, czytacie księgi i słuchacie wszystkich opinii, jakie tylko możecie usłyszeć. Cóż z tego przychodzi dobrego?

Istnieje jedynie jedna droga i jest nią twoja droga.”

_________________________

– C. G. Jung, „The Red Book” Prolog| Polskie Towarzystwo Psychoanalizy Jungowskiej, Facebook

2 thoughts on “czerwona księga, nauka niedawana

  1. Asha pisze:

    Cudowne. Moglabym tego sluchac bez konca. To jest to. To jest zawsze to. Powala mnie jednoczesna prostota i waznosc takich zdan. To jest dla mnie eliksirem. Nie wiem dlaczego, ale energetyzuje mnie maksymalnie. Moze dzis Taki dzien?
    pozdrawiam z wyrazami wdziecznosci za ta publikacje!

  2. signe pisze:

    dla mnie też te słowa są tym, chciałabym ich dużo, eliksir

Możliwość komentowania jest wyłączona.