jak powstały zapiski spod wezgłowia

Napisałam ten notatnik w domu, gdzie nikt nie zaglądał mi przez ramię i gdzie miałam czas tylko dla siebie. Zawarłam w nim moje myśli i uczucia. Pozwoliłam sobie na kąśliwe uwagi wobec niektórych osób i dlatego chciałam moje zapiski zachować w tajemnicy. Stało się jednak inaczej.
Pewnego dnia minister Korechika przyniósł cesarzowej pokaźny plik kartek.
– Powinnyśmy coś na nich napisać – zdecydowała cesarzowa – cesarz na pewno poprosi o przepisanie „Kronik historycznych”.
– A może napiszę na nich notatnik osobisty. – zaproponowałam.
– Świetny pomysł – ucieszyła się Jej Wysokość. – Weź ten papier.
Miałam więc dużo kartek papieru znakomitego gatunku i postanowiłam uwiecznić na nich ważne wydarzenia, opowieści z dawnych czasów, ale także błahostki. Wśród opowieści najwięcej jest opisów znamienitych dostojników i ciekawych zdarzeń, jednak umieściłam tu również wiersze oraz moje uwagi na temat drzew, kwiatów, ptaków i owadów…
Pewnie są tacy, którzy po przeczytaniu „Zapisków” stwierdzą: „Jakie to wszystko dziwaczne! Teraz widać, jaka ona jest naprawdę”.

___________________________________

Sei Shonagon – Zapiski spod wezgłowia

One thought on “jak powstały zapiski spod wezgłowia

  1. […] jak powstały zapiski spod wezgłowia >> […]

Możliwość komentowania jest wyłączona.