historie zawsze są prawdziwe

Byłam dziś we śnie na 40 piętrze wietnamskich pająków, a w dzień dokończyłam „Krótki list na długie pożegnanie”. Jest tam szczęśliwe zakończenie według definicji Campbella, którą przepisałam z jego książki, gdzie bohater ma tysiąc twarzy i dlatego myślę, że historie zawsze są prawdziwe, zmyślone, czy nie >>

– Opowiedzcie mi teraz waszą historię! – powiedział John Ford.
I Judith opowiedziała, jak mnie śledziła, jak mnie obrabowała i chciała zabić, i jak w końcu byliśmy oto gotowi rozstać się w pokoju.
Gdy doszła do końca naszej historii, John Ford zaśmiał się cicho, całą twarzą.
– O Boże! – powiedział po niemiecku.
Spoważniał i obrócił się ku Judith.
– I to wszystko jest prawdziwe? – spytał po angielsku. – Nic w tej historii nie jest zmyślone?
– Nic – odparła Judith – wszystko zdarzyło się naprawdę.

___________________________________

Peter Handke – Krótki list na długie pożegnanie

One thought on “historie zawsze są prawdziwe

Możliwość komentowania jest wyłączona.